Teràpia psicomotriu relacional
PSICOMOTRICITAT RELACIONAL
Iniciem el procés amb d'una reunió inicial amb els pares i mares. Després, observem a l'infant dins de la sala de psicomotricitat de manera individual.
Aquestes primeres dues o tres sessions , permeten al terapeuta psicomotriu conèixer a cada nen i nena i també que l'infant pugui vincular-se a la sala i al terapeuta.
Amb aquestes trobades inicials descobrim, no només les dificultats, sinó també les potencialitats que tenen tots els nens i nenes. Analitzem l'edat madurativa de cada infant i adaptem les activitats perquè en puguin aprendre i acceptar el seu propi "JO" amb el seu cos.
Després de les primeres sessions, avaluem amb l'equip psicopedagògic quin pot ser el grup que més pot ajudar a l'infant per poder equilibrar les dificultats del seu desenvolupament i millorar la seva relació amb iguals i adults. Així doncs, decidirem en quin grup reduït inclourem els nens i nenes per fer les sessions setmanals que seràn sempre en el mateix dia i horari.
Quan parlem de dificultats poden ser tot tipus:
-
Relacionades amb la relació amb altres infants
-
Relacionades amb la seva motricitat
-
Per la impulsivitat o inhibició
-
Amb els processos cognitius d'atenció
I també tractem a nens amb diagnòstics com els de:
-
Trastorn de l'espectre autista (TEA)
-
Trastorn Específic del Llenguatge (TEL)
-
Trastorn per Dèficit d'Atenció (TDAH)
-
Trastorns de processament auditiu
-
Trastorns sensorials
-
Trastorns d'aprenentatge
-
Trastorns en el desenvolupament cognitiu
Sigui quina sigui la situació del teu fill o filla, actuem, intervenim i els donem l'espai i la seguretat per a un desenvolupament adequat i adaptat.
El més important per a nosaltres és que cada infant és un món de creativitat i de diferenciació. Cada nen i nena, mitjançant el joc pot trobar i equilibrar tot allò que el fa més feliç. L'ajudarem a desenvolupar-se amb les seves dificultats i potencialitats.